FAK of The Year – styczeń.

FAK of The Year – styczeń.

Styczniowa nominacja do nagrody FAK of The Year trafia do Mlekoladek. Jak widać za mało mamy na rynku słodyczy reklamowanych “zawartością mleka” i trzeba produkować kolejne.

Jak dowiadujemy się z frontu opakowania, produkt “zawiera mleko” i ma “wyjątkowy smak”. Znajdziemy też serduszko z napisem “rekomendacja mam”. O smaku dyskutować nie mam zamiaru, natomiast ciekawi mnie ta rekomendacja.

W składzie produktu na pierwszym miejscu cukier, jest też mleko w proszku, a tuż za nim (trzecia pozycja) tłuszcz palmowy.

Cukier w tabeli na poziomie 51 g na 100 g produktu. Jest to suma cukru dosypanego i mlecznego, co nie zmienia faktu, że ponad połowa produktu to cukier.

Najbardziej niefortunne jednak, oprócz tej rekomendacji (podziwiam dobór grupy badawczej, serio), jest użycie znaku serduszka z opiekuńczą łapką. Dla mnie taki symbol oznacza troskę o serce w sensie dosłownym, czyli spodziewam się substancji wpływających korzystnie na serce i układ krążenia. W zamian dostaję cukier i tłuszcz palmowy.

Proponowanie dziecku mleka w postaci czekoladki uważam za fatalny pomysł, zwłaszcza w kontekście epidemii otyłości i powszechnego przecukrzenia produktów dla dzieci i niemowląt.

Przypominam też, że otyłość przyczynia się do chorób układu krążenia, a nadmiar cukru to nie tylko większe ryzyko cukrzycy typu 2 i otyłości ale też próchnicy. Tak więc gratuluję tym 4 mamom z grupy badawczej, które jednak nie zarekomendowałyby tego produktu innym mamom dla ich dzieci.

Kategorie:

Kategorie: